Prostreno.cz

Kde, kdy a jak konečně začít cvičit jógu

Jak získat energii, nabýt pohyblivost a sílu, zlepšit si držení těla a odstranit tukové polštářky? Tohle všechno umí prastará jóga! Potřebujete k ní mít speciální dovednosti?

Jóga je prověřená staletími. Překvapí vás a uchvátí, neboť se jedná o fitness pro tělo i mysl. Začněte hned, abyste její účinky pocítili co možná nejdříve. Kde, kdy a jak? Tyhle rady do praxe oceníte.

První krůčky

Správné provedení cviků není jednoduché. Aspoň ze začátku je proto vhodné cvičit pod dohledem instruktora nebo si stáhnout nějaký program „na doma“, kterému budete rozumět.

Výběr místa

V podstatě vám stačí málo. Prostor o velikosti zhruba 4 metry čtvereční, takže třeba kout v obýváku. Každopádně si zvolte takové místo, které je teplé a kde netáhne. (Počítejte s tím, že se zpotíte.) Pokud je poblíž zrcadlo, o to lépe. A co dál potřebujete?

Nutné rekvizity

Měkkou, teplou podložku (karimatku). Někdy postačí i smotaná deka. Je však nutné přihlédnout k tomu, že budete cvičit na zádech a na břiše. Počítejte s tím. Dále je vhodné mít neklouzavou gumovou podložku pro pozice vstoje a pro dynamické cviky. Na sobě mějte přiléhavý trikot. Proč právě ten? Snáze se v zrcadle zkontrolujete. Ihned bude patrné, zda cvik provádíte správně. Nohy ideálně bosé.

Nejlepší čas

Vždy cvičte s prázdným žaludkem, respektive najíst se můžete dvě hodiny před lekcí. Malou svačinku si ale lze dopřát zhruba půl hodiny před samotným cvičením. Vyhněte se i nadměrnému pití. Škrundání v žaludku by vás později mohlo rušit.

Jaká je ta nejvhodnější doba? Zmapujte svůj denní režim a stanovte si nějaký pevný okamžik. Někomu dělá dobře, když cvičí ráno, jiný si nenajde čas dřív než odpoledne. Když však vsadíte na jógu, může se stát, že se na ni budete těšit už jen z toho důvodu, že vám dodá energii po náročné práci. Čas si ale opravdu zvolte sami.

Délka lekce

Můžete cvičit třicet minut nebo si tuto půlhodinku rozdělit na dvě části. 15 minut ráno, 15 minut večer. Doporučuje se však cvičit nanejvýš čtyřikrát, nejméně však dvakrát týdně 30 minut.

Na co si dát pozor?

O vhodnosti cvičení se poraďte se svým lékařem, pokud trpíte bolestmi zad šíje, při zánětech všeho druhu, při zvýšeném krevním tlaku, po operacích a v období rekonvalescence, v pokročilém stádiu těhotenství. Odborníci také varují, že pokud máte silnou menstruaci, intenzivní cvičení by krvácení mohlo ještě zesílit.





Vložit můj recept

Reklama

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat