Prostreno.cz

Za špatný spánek možná může vaše večeře

Marně se převalujete v posteli, koukáte do stropu, posloucháte tikání hodin a spánek stále nepřichází? Možná za to může vaše večeře či poslední jídlo. Schválně se zaměřte na to, co jíte, příčina je možná banálnější než si myslíte.

Pokud vás trápí nespavost, tak těmto potravinám se na noc vyhněte.

Sladkosti a čokoláda

Pokud rádi u televize sníte tabulku čokolády na posezení, není se čemu divit, že poté nemůžete usnout. Sladkosti jsou plné cukrů, které vám na noc dodávají nadbytečnou energii. Pozor si dejte i na hořkou čokoládu, je sice plná antioxidantů a ani při dietě není pár kostiček zakázáno, ale na noc se jí vyhněte. Obsahuje také stimulační látky jako kofein a teobromin. Obě látky doslova nakopnou váš organismus a o sladkém spánku si můžete nechat jen zdát.

Těstoviny

Těstovinový salát k večeři není nic neobvyklého, ale pokud vás trápí nespavost, měli byste se před spaním vyhnout i potravinám bohatým na sacharidy. Sacharidy zpomalují spalování tuků a nutí váš organismus k těžké práci, místo toho aby se věnoval odpočinku, má plno práce s trávením potravy.

„Močopudná“ zelenina

Pokud si hlídáte váhu, tak zelenina je správnou volbou ve večerních hodinách. Ale pozor, má i své úskalí. Pokud vás ze spaní budí časté močení, možná za to může právě zelenina, kterou jste zvolili k večeři. Mezi „močopudné“ druhy patří například okurka, rajčata, špenát, chřest, salát, rukola a všeobecně kořenová zelenina.

Kořeněná jídla

Při přípravě večeře vám ujela ruka? Možná vaše drahá polovička pálivé ocení, ale váš kvalitní spánek to může narušit. Pokud máte citlivý žaludek, vyhýbejte se na noc ostrému koření, které může způsobit pálení žáhy nebo nadýmání. Navíc ostré jídlo je namáhavější pro náš žaludek na trávení a během noci vás mohou budit i nepříjemné křeče.

Studené jídlo a zmrzlina

Klidnému spánku nepřidá ani mlsání zmrzliny, či jiného studeného jídla. Zmrzlina obsahuje nejen spoustu cukrů a tuků, ale může obsahovat i kofein. Navíc studené jídlo všeobecně zpomaluje trávení. Nejprve musí naše tělo potravu uvnitř těla zahřát a poté ho začne teprve trávit. Tahle práce „navíc“ vám může pěkně zhatit klidné sny a hlavně váš žaludek nemá dostatek času na potřebnou regeneraci.





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Snídaně z lásky

(35 hlasů)

Kokosové lívance

(24 hlasů)

Vláčný mazanec

(27 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat