Prostreno.cz

Živiny v rozinkách. Posílí zuby i popoženou pohyb střev

Rozinky, tedy sušené hrozny, fungují jako zdravá svačina poskytující energii. Jejich každodenní příjem však posílí i kosti a usnadní pohyb střev. Dopřávejte si je také pro koncentraci!

Polovina šálku rozinek obsahuje 250 kalorií, přičemž nejběžnější a nejlepší druhy rozinek jsou ty fialové nebo tmavě hnědé. Bez ohledu na barvu se mezi obsažené živiny řadí riboflavin, vitamin C, vitamin K, cholin, kyselina listová, niacin, vitamin B6, měď, vápník, fosfor, hořčík, železo fluorid či draslík. Co tenhle koktejl látek udělá s vaším zdravím?

Zabraňují chudokrevnosti

Lidé, kteří trpí anémií, mají slabý imunitní systém, trápí je chronická únava a deprese, by měli rozinky dostávat snad na předpis. Obsahují totiž již zmíněné železo, které je ideální pro lidi s chudokrevností. Komplex vitaminu B a měď jsou také důležité při tvorbě červených krvinek. Šálek rozinek se ve skutečnosti rovná 17 % potřebné denní dávky železa.

Chrání zuby před kazem

Fytonutrienty nalezené v rozinkách (chemikálie vyráběné rostlinami) mohou odstranit bakterie způsobující zubní kazy. Když sladkosti nahradíte sušenými hrozny, váš zubař bude velmi šťastný!

Posilují kosti

Rozinky vynikají obsahem bóru, který se využívá v prevenci proti osteoporóze. Může vyvážit estrogen a testosteron v těle. Díky němu organismus lépe absorbuje vápník, hořčík a fosfor, tedy několik látek nezbytných pro zdravé kosti.

Neutralizují kyselost v těle

Antacida jsou léky neutralizující kyselinu chlorovodíkovou v žaludku. A právě hrozny tyto zázraky v přirozené formě obsahují. Když budete u sebe nosit balíček rozinek, zneutralizujete kyselost svého těla.

Usnadňují pohyb střev

Strava s vysokým obsahem vlákniny je skvělá pro trávení a hladké pohyby střev. Také snižuje riziko vzniku rakoviny tlustého střeva. V hroznech je vlákniny dost a dost, v podstatě jsou považovány za jeden z jejích nejlepších zdrojů. Již pouhá lžíce rozinek odpovídá optimálnímu dennímu příjmu vlákniny. Spolehnout se také můžete na kyselinu vinnou, která je důležitá pro zdravý trávicí systém. Proto rozinky tak dobře fungují například při zácpě.

Působí na zdraví očí

Podle studií každodenní konzumace rozinek chrání před makulární degenerací. Antioxidanty, které se v nich vyskytují, zabraňují oční slepotě a zároveň zbavují volných radikálů, které mohou zabránit vzniku dalších očních onemocnění.

Kontrolují krevní tlak

Rozinky mohou eliminovat toxiny v těle a snížit krevní tlak. Jsou totiž bohaté na draslík. Lepší než chemické pilulky!

Zesilují koncentraci

Bór přítomný v rozinkách funguje jako zesilovač koncentrace. Chcete-li posílit funkce svého mozku, dopřávejte si rozinky každý den!






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Vaječná omeleta s lososem

(33 hlasů)

Míchaná vejce s chřestem

(16 hlasů)

Omeleta s rajčaty

(16 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat