Prostreno.cz

Potraviny bohaté na hořčík

Jíte dostatek listové zeleniny, avokáda a ryb? Pokud je vaše odpověď záporná, možná vám v těle chybí hořčík, což je předzvěst zdravotních komplikací. Dobrá zpráva ale je, že tento minerál se dá čerpat také z hořké čokolády. Dáte si říct?

Víte, k čemu je dobrý takový hořčík? Kdekdo o jeho potřebnosti a schopnostech totiž nemá ani tušení. Tenhle důležitý minerál pomáhá posilovat imunitní systém, zlepšuje zdraví srdce, poskytuje preventivní ochranu před záněty a podporuje funkce svalů i tkání. Jak vidno, jen stěží se bez něho obejdete. Odkud můžete hořčík čerpat, aby vám v organismu nechyběl? Možností je více a vlastně záleží na tom, co vašim chuťovým buňkám zalahodí nejvíce. Jaký je tedy výběr?

Listová zelenina, zelená pro zdraví

Na seznam nejlepších zdrojů hořčíku právem patří listová zelenina. Naservírujte si tedy špenát, kapustu, římský salát i ten hlávkový co možná nejčastěji. První dva zmíněné poklady vám navíc zajistí, že i za pár let uvidíte až za roh. Jsou totiž plné prospěšných látek, přesněji luteinu a zeaxantinu, které snižují riziko šerosleposti a rozvoje makulární degenerace.

Avokádo, trocha exotiky nikdy neuškodí

Plod hruškovce přelahodného je sice možná poněkud dražší pochoutkou, ale rozhodně se vyplatí nad cenou občas přimhouřit oko. A nejen proto, že středně velký kousek obsahuje přibližně 50 mg hořčíku! Avokádo je doslova napěchováno vitaminem E, tudíž zpomaluje stárnutí. Možná by vás mohlo zajímat i to, že se v něm ukrývá také kyselina olejová, která blahodárně působí na funkce centrální nervové soustavy.

Nezapomínejte ani na ryby

Tuňák, makrela, losos a sardinky jsou většinou spojovány s prospěšnými omega-3 mastnými kyselinami. Je pravdou, že tyto protizánětlivé látky podporující regeneraci v nich skutečně jsou, ale milou společnost jim dělá i celá řada minerálů – včetně hořčíku. Tak se v obchodě oddělení ryb nevyhýbejte a alespoň jednou týdně tam s nákupním košíkem zavítejte. Ve vašem vlastním zájmu…

Hořká čokoláda není žádný hřích

Honí vás mlsná? V tom případě si v rámci zvýšení hořčíkové hladinky s chutí dejte kousek hořké čokolády – a bez výčitek. Ta vám kromě dávky tohoto minerálu nabízí i další výhody. Oblíbená sladkost obsahuje jisté sloučeniny, jež pomáhají přirozeně navýšit produkci endorfinů, takže do vaší hlavy „nasadí“ spokojené pocity. Přítomný alkaloid teobromin má zase stimulující účinky podobné kofeinu, tudíž vás při únavě i lehce nakopne. Proč nespojit příjemné s užitečným, že?





Celkem 0 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat