Prostreno.cz

Na energii i proti astmatu. Hořčík není jen na nervy

Máte pocuchané nervy? Dejte si hořčík, zní ze všech stran! Jeho schopnost „uklidňovat“ je pověstná, nicméně tenhle základní minerál toho umí mnohem víc. Proč byste po něm měli sáhnout při zácpě nebo astmatu?

Hořčík naše tělo vyžaduje pro udržení celkového zdraví. Jedná se o jeden ze základních minerálů, které pomáhají absorbovat vápník a hrají důležitou roli při formování a posilování zubů a kostí. Zhruba 50 % celkového hořčíku lidského těla je uloženo v kostech, zatímco zbývající část se nachází převážně v buňkách tělních tkání a orgánů. (Přestože lidské tělo je velmi schopné při regulaci konstantní hladiny tohoto základního minerálu, pouze 1 % z něj je k dispozici v krvi.)

Zdroje hořčíku

Mezi přírodní zdroje hořčíku patří mořská zelenina, listová zelenina, jako je špenát, dále rajčata, artyčoky, sladké brambory, dýňová semínka, arašídy, pšeničná mouka, ovesné otruby, ječmen, kukuřičná mouka nebo i čokoláda. Hořčík lze hledat i v mléčných výrobcích, jako je mléko a jogurt. A proč je vlastně nutné sledovat jeho příjem?

Symptomy nedostatku hořčíku

Příznaky nedostatku hořčíku zahrnují úzkost, únavu, migrény, svalovou slabost a křeče, ztrátu chuti k jídlu, zvracení, nevolnost, nespavost, abnormální srdeční rytmy, průjem nebo záškuby svalů. Platí, že když je člověk ve stresu, tělo má tendenci rychle vyčerpat své zásoby hořčíku, což se projevuje například touhou po čokoládě.

Zdravotní výhody

Hořčík je potřebný k udržení svalových a nervových funkcí, zároveň podporuje imunitní systém a udržuje silné kosti. Také reguluje hladinu cukru v krvi, čímž podporuje normální krevní tlak. Pozitivně působí na energetický metabolismus a syntézu proteinů a léčí kardiovaskulární onemocnění, hypertenzi a diabetes. Čekali byste od něj i to, že uleví od zácpy?

Přírodní laxativum i nezbytnost v těhotenství

Projímavá vlastnost tohoto minerálu uvolňuje střevní svaly a změkčuje stolici. Hořčík je také jedním z důležitých prvků pro zajištění zdravého těhotenství. Jeho příjem během období gravidity snižuje riziko osteoporózy. Síran hořečnatý působí jako prevence záchvatů u těhotných žen, které mohou mít hypertenzi. Dále eliminuje záchvaty úzkosti, paniky a stresu.

Pro alergiky jako „dělané“!

Pacienti trpící chronickým astmatem mohou být schopni normalizovat své dýchání pomocí suplementů hořčíku, které napomáhají uvolnění bronchiálních svalů a regulaci dýchání. Dokonce i dýchavičnost a dušnost lze uvolnit při intravenózním podání tohoto minerálu.

Podpora energie, které nikdy není dost

Hořčík také pomáhá zvýšit produkci energie v těle a podporuje aktivaci enzymů při vytváření buněčné energie. Rozhodně si jej tedy nespojujte jen se zdravím nervů, pro vaše tělo toho dělá mnohem víc! Mimochodem, většina dietetiků dospělým doporučuje 250–350 mg denně.





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Snídaně pro dva

(17 hlasů)

Zapečená celozrnná houska

(16 hlasů)

Vejce s bylinkovou solí

(25 hlasů)

Reklama


Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat