Prostreno.cz

Konzumace avokáda je opravdu prospěšná

Jedna potravina, která zreguluje hladinu cholesterolu, vyčistí tělo od škodlivých látek, pomůže s trávením a ještě vylepší paměť? V případě avokáda vůbec nic nemožného! A proč ho ocení i vaše kosti?

Ať už se o něm říká cokoli, avokádo na seznam zdravých potravin bezpodmínečně patří. Věřili byste tomu, že podle historiků si ho lidé servírovali už v roce 291 před n. l.? Tehdy se věřilo, že plod hruškovce přelahodného působí jako silné afrodiziakum, které navíc zaručí i plodnost. Ani moderní věda však na tenhle exotický „dáreček“ nedá dopustit. Za jakými pozitivy plynoucími z jeho konzumace si odborníci stojí?

Fungující trávení a úklid organismu

Na příjem vlákniny se klade nemalý důraz. Důdod? Tato cenná složka výživy příznivě působí na peristaltiku střev, zatímco funguje jako efektivní „čistička“ útrob. Zároveň snižuje riziko rakoviny tlustého střeva a poskytuje prevenci před srdečně-cévními chorobami. Nelze nezmínit, že rovněž napomáhá hubnutí, jelikož navozuje pocit sytosti. Odkud vlákninu čerpat? Snadná odpověď. Avokádo je její bohatou zásobárnou!

Regulace cholesterolu. Nehodí se i vám?

Rozsáhlý americký výzkum, jehož poznatky publikoval magazín Journal of Agricultural and Food Chemistry, prokázal, že nutričně vyvážené složení uvedeného cizokrajného občerstvení, jež není ochuzeno o chemickou sloučeninu zvavou beta-sitosterol, přispívá k regulaci škodlivého cholesterolu. Právě proto je tato potravina vnímána jako spolehlivá prevence kardiovaskulárních chorob, tudíž se rozhodně vyplatí ponechat jí v jídelníčku patřičný prostor.

Dávka zdraví po kosti. A rozhodně ne malá

Chcete mít lepší vyhlídky na to, že se vám v budoucnu vyhne osteoporóza? Pak je třeba udržovat kosti silné a v nejlepší kondici. Pokud se ptáte, co se pro jejich blaho dá udělat, nejlepší strategií je pravidelná konzumace zmíněného pokladu v zeleném kabátku. Ten je vynikajícím zdrojem vápníku, hořčíku, fosforu, draslíku a železa, přičemž vykazuje i vysoký podíl karotenoidů zabraňujících defektům chrupavky.

Lepší soustředění a neomylná paměť

Je hodně lidí, kteří avokádo odsuzují s tím, že obsahuje až příliš tuků. Vy se tímhle tvrzením však nenechte odradit, neboť se jedná o tuky rostlinného původu, tedy ty prospěšné. Tento chutný přítel vám kromě nich nabízí i vitaminy B, C a K. Obohatí vás také o kyselinu listovou, která má schopnost zlepšovat tok kyslíku do mozku. A přesně tohle vede k téměř okamžitému zlepšení koncentrace, paměti a kreativity.

Zdroj: www.wikipedia.org, www.eatthis.com





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta s našlehanou ricottou

(20 hlasů)

Vláčný mazanec

(28 hlasů)

Kokosové lívance

(27 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat