Prostreno.cz

Propašujte do svého denního pitného režimu více vody

Především v chladnějších obdobích máme tendenci zapomínat na pití dostatečného množství tekutin, které ovšem naše tělo potřebuje ke správnému fungování. Jak do našeho dne „propašovat“ více vody?

Nečekejte na to, až dostanete žízeň! Ta už je totiž známkou dehydratace, tedy stavu, kdy našemu organismu chybí voda a který může vést k poměrně závažným komplikacím. Zkrátka svému tělu dostatek tekutin zajistěte dříve, než si o ně řekne samo!

Jak? Poradíme vám!

Začněte den sklenicí vody s citronem

Hned, co vstanete, si dopřejte sklenici teplé vody s čerstvou citronovou šťávou. Nejenže dodáte tělu tekutiny, ale citronová šťáva působí antibakteriálně, posiluje imunitu a je skvělým detoxem!

Mějte vodu na stole

Pořiďte si do práce větší džbán na vodu a hned po příchodu ho naplňte a postavte si jej na stůl. Uvidíte, že budete po celý den upíjet téměř automaticky, bezmyšlenkovitě. Je to lepší než si jen natočit vodu do sklenice – její opětovné doplnění totiž odkládáme, zapomínáme na něj… Ale velká nádoba na vodu nám vydrží déle a během pracovního dne ji doplníme jednou, možná dvakrát, ale zato nebudeme muset mít černé svědomí kvůli pitnému režimu!

Noste s sebou láhev

Pokud nepracujete u stolu nebo zrovna nejste v práci, vždy mějte u sebe láhev s vodou. A upíjejte a upíjejte.

Pomozte si chutí

Nebaví vás pít jen obyčejnou čistou vodu? Rozhodně nesahejte po rozličných limonádách či sirupech, obsahují spoustu cukru (o nejrůznějších chemikáliích ani nemluvě), takže by vám pitný režim příliš neprospíval. Raději vodu ochuťte přírodní cestou – plátky citronu, zázvoru, okurky, pomeranče, jahod… Možností je spousta a kromě chuti získáte i nějaké ty vitaminy.

Zkuste brčko

Je dokázáno, že brčkem toho vypijete víc než „normální“ cestou. Tak to zkuste i vy!

Dopřejte si svačinku

Vodu naše tělo nepřijímá jen z nápojů, ale také jídla. Je však třeba si dobře vybírat ta, která mu ji opravdu dodávají. Platí to zejména o ovoci a zelenině. Zařaďte je do svého jídelníčku. A které plodiny jsou díky vysokému obsahu vody nejvhodnější? Meloun, rajčata, citrusy…

Uberte kofein i alkohol

Nápoje obsahující kofein či alkohol působí diureticky, tedy močopudně a ve výsledku odvádějí z těla více vody, než kolik mu jí dodaly. Pijte je proto jen velmi výjimečně, a pokud si je dopřáváte, nezapomeňte, že se do pitného režimu nepočítají, naopak je dobré jejich konzumaci doplnit pitím vody.

Řeďte, řeďte, řeďte

Pokud si nedokážete odepřít limonády či džusy a podobné nápoje, vždy je půl na půl nařeďte čistou vodou. Vaše tělo nebude tak zahlcené cukry (a tedy kaloriemi).

Zdroj: www.helathline.com, www.verywellhealth.com






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Míchaná vejce s chřestem

(8 hlasů)

Chléb s avokádem

(17 hlasů)

Brokolicová omeleta

(23 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat