Prostreno.cz

Nesporné výhody mandlové mouky

Může mouka normalizovat krevní tlak a regulovat hladinu škodlivého LDL cholesterolu? No samozřejmě, ta mandlová to umí! Navíc svým způsobem zpomaluje stárnutí, protože zprostředkovává antioxidační vitamin E.

Mouka vážně není jenom jedna. Tomu odzvonilo! Vždyť dnešní trh je plný rozmanitých druhů! K mání je kromě té pšeničné i žitná, ječná, ovesná, špaldová, rýžová, jáhlová, pohanková, kukuřičná nebo tapioková. Kterou z nich jste při vaření i pečení vyzkoušeli? A nechcete ochutnat ještě mandlovou? Ta potěší vaše smysly i zdraví!

Sladké mandle v práškové podobě

Asi není těžké uhodnout, z čeho se tahle ingredience vyrábí, že? Získává se z loupaných blanšírovaných sladkých mandlí, což pochopitelně ovlivňuje její chuťový profil. Oceníte ji zejména při pečení dezertů, ovšem dá se zakomponovat i do přípravy mandlového mléka. Jde-li o klasické vaření, lze s ní „běžnou“ mouku částečně nahradit. Nízký obsah sacharidů jistě patří mezi její hlavní výhody, ale nejsou jediné. Smlsnete si i na těchto benefitech?

Zajistěte si antioxidační ochranu

Tahle mandlová sypká parádička je obzvláště bohatá na vitamin E – skupinu sloučenin rozpustných v tucích, které v těle působí jako silné a mocné antioxidanty. V popisu práce nemají jen ochranu před volnými radikály. Zpomalují totiž i stárnutí, přičemž omezují výskyt rakoviny a Alzheimerovy choroby. Další živinou, kterou zmíněná přísada skutečně oplývá, je hořčík. Ten zase poskytuje lepší kontrolu nad krevním cukrem, zatímco normalizuje tlak a podílí se na činnosti nervového systému.

Celiaci, hoďte obavy za hlavu!

Mandlová mouka je přirozeně bezlepková, může se tedy objevit i v kuchyni celiaků, aniž by to komukoli způsobilo zažívací potíže. Dle některých studií může být nápomocná i při regulaci LDL cholesterolu, čímž nepopiratelně přispívá k prevenci kardiovaskulárních potíží. Není to hezké spojení příjemného s užitečným? Co dobrého si dnes upečete – bude to vonět po mandlích?

Zdroje: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3249911/, www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8479463/, www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22543848/, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4586582/, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4116579/





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Rybí pánev s rajčaty

(2 hlasů)

Sekaná plněná chřestem

(3 hlasů)

Pečené brambory se sýrem

(3 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat