Prostreno.cz

Pomeranč nebo mandarinka je vítězem v obsahu vitamínů

Jeden má méně kalorií, druhý zase disponuje větším množstvím vitaminů, minerálů a organických kyselin. A který z oranžových přírodních pokladů má silnější léčebné schopnosti? Udělejte si v tom jasno – jednou provždy.

Oba plody jsou kulaté, oranžové a skrývají se pod pevnou slupkou. O obou se také povídá, že nějakým způsobem pozitivně ovlivňují zdraví. Jsou tedy úplně stejné? Ale kdepak, možná nemáte ani tušení, že mezi mandarinkou a pomerančem panují docela zásadní rozdíly. Co o těchto exotických darech zatím nevíte? Pojďte je s námi prozkoumat blíže…

Pomeranč, šťavnatá pochoutka s výhodami

Odborníci se na základě několika studií domnívají, že úroda pomerančovníku přináší mnoho zdravotních přínosů. Tropické ovoce prý podporuje zdraví očí, posiluje kosti i zuby a rovněž výrazně snižuje pravděpodobnost srdečních onemocnění. Do karet pomerančům hraje i fakt, že díky nemalému podílu vitaminu C stimulují produkci kolagenu, čímž zpomalují stárnutí pokožky. Jak je to s dalšími obsaženými látkami?

Oranžový poklad většího vzrůstu vám nabídne poměrně dost vlákniny, která pozitivně ovlivňuje trávicí systém, neboť pomáhá regulovat zdravé pohyby střev. Tím vlastně šikovně předchází zácpě, což může být pro mnohé vítaná informace. Jako bohatá zásobárna vápníku a kyseliny listové je vhodný i pro těhotné ženy, u kterých se tím snižuje riziko výskytu neurologických onemocnění dítěte. V jednom pomeranči naleznete zhruba 17 gramů sacharidů, což je poctivá dávka energie. Také 0,33 gramu tuků a 1 gram bílkovin. Co jeho protivník v této pomyslné soutěži?

Mandarinka, lahoda na jazyku

Mandarinky jsou celosvětově velice oblíbené. Určitě to má mnoho společného s tím, že se snadno loupou a mají příjemnou chuť. I z těchto plodů, jejichž domovinou je Čína a Japonsko, můžete čerpat zajímavé benefity. Dle názoru lékařů bojují proti útočícím infekcím a doplňují hladinu potřebných minerálů. Co jejich nitro?

Složení mandarinek je hodně podobné jako u pomerančů, i když nutno dodat, že vitamin C, minerály, organické kyseliny a další výživné látky jsou v nich zastoupeny ve značně menším množství. Na druhou stranu jsou na tom ale lépe, co se týká kalorií – v jednom kusu jich číhá něco kolem 47, což je oproti 60 kaloriím z pomeranče nemalý rozdíl. Takže, konečný ortel?

I když jsou mandarinky chutné, lahodné a populární, z výživového a zdravotního hlediska za pomeranči trochu pokulhávají. Ale to přece ještě není důvod, proč by na ně měl člověk zanevřít, že?





Celkem 0 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat