Prostreno.cz

Sušené ovoce, které je nečekaně nabité bílkovinami

Pokud pátráte po chutném způsobu, který by podpořil vaše celkové zdraví, sušené ovoce bohaté na bílkoviny může být jednou z nejlepších možností. Proč nějaký ten balíček nosit s sebou i do práce?

Většina lidí ví, že ovoce a zelenina jsou rozhodujícími prvky zdravé výživy, ale vyhýbá se sušeným kouskům, neboť ty většinou obsahují až příliš mnoho cukru. Tento fakt nikdo nepopírá, ovšem verze ovoce a zeleniny – zbavené vody obvykle sušením na slunci nebo pomocí specializovaných dehydrátorů, v sobě ještě stále mají minerály, vlákninu, antioxidanty a také bílkoviny. V rozumném množství tedy zastoupí funkci zdravé svačiny. Takže, po čem vlastně sáhnout?

Sušená jablka

1 šálek sušených jablek obsahuje přibližně 2 gramy bílkovin, stejně jako 208 kalorií a 7 gramů vlákniny. Je také bohatým zdrojem vitaminu B5 a vitaminu B3, stejně jako vitaminu C, mědi, hořčíku, selenu, draslíku a železa.

Tato populární forma sušeného ovoce je vynikající zvlášť pro trávení, často je doporučována lidem, kteří se snaží zhubnout. (V jablíčkách je mnohem méně kalorií než v mnoha jiných plodech.) Sušená jablka jsou také dobrá pro zvýšení produkce neurotransmiterů a mohou přispět ke snížení krevního tlaku. Obsah kyseliny askorbové zase posiluje imunitní systém.

Sušené hrušky

V jednom šálku vysušených hrušek je k dispozici něco přes 2 gramy bílkovin, 470 kalorií a 14 gramů vlákniny. Díky jejich konzumaci také získáte středně vysoké hladiny mědi, železa, vitaminu K a vitaminu C. Nelze nezmínit ani významné množství draslíku a nízkou hladinu sodíku.

Sušené hrušky jsou přitom známé coby prostředek ke snížení krevního tlaku, a to díky vazodilatačním účinkům draslíku. Vitamin C pomáhá zlepšovat funkci imunitního systému, zatímco vitamin K je důležitým prvkem v procesu srážení krve a udržování kostní minerální hustoty.

Sušené meruňky

Sušené meruňky obsahují zhruba 4,4 gramu bílkovin v každém šálku, což je opravdu slušné množství. Toto ovoce (ve verzi zbavené vody) také nabízí 9 gramů vlákniny a více než 300 kalorií, stejně jako 40 % denního doporučeného množství draslíku a přibližně 20 % denního požadavku na železo. Meruňky se také mohou pochlubit poměrně vysokým množstvím vitaminu A a různých karotenů. A kdy je jíst?

Sušené meruňky jsou vynikající volbou, pokud chcete stimulovat růst a vývoj a také optimalizovat trávení. Vysoký obsah vlákniny a relativně málo kalorií poskytují ideální podmínky pro hubnutí. Vitamin A zase posiluje zrak a snižuje oxidační stres.

Sušené broskve

Přestože 1 šálek obsahuje „pouze“ 1,5 gramu bílkovin, sušené broskve jsou extrémně zdravé. 380 kalorií, 13 gramů vlákniny, velmi vysoké množství vitaminu A a železa. Za zmínku stojí i přítomnosti vitaminu C a vápníku.

Pokud pravidelně konzumujete sušené broskve, snižujete riziko chronických onemocnění. Díky antioxidantům a vysokým hladinám vitaminu A optimalizujete trávení, snížíte cholesterol a lépe zvládnete diabetes. (Železo je nezbytné pro správný krevní oběh, zatímco vitamin C může pomoci imunitnímu systému.) Kromě broskví si na talíř dejte i další druhy ovoce. Které?

  • Sušené fíky: 5 gramů bílkovin na šálek.
  • Sušené švestky: 5 gramů bílkovin na šálek.
  • Rozinky: 5 gramů bílkoviny na šálek
  • Sušené borůvky: 3 gramy bílkovin na šálek.




Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Rybí polévka

(2 hlasů)

Dušené houby se šalotkou

(5 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat